Toote kirjeldus
Lapsed omandavad uusi teadmisi kõige paremini läbi mängu. Seetõttu panime tähed kaartidele, joonistasime juurde lastepärased pildid ja pildile lisasime sõnad. Kaartide tarvis õmblesime ilusa ABC-tähekoti ja tähetaskute vaiba, sest iga täht tahab alati oma kodus puhata. Kokku saime ühe toreda, arendava ja lõpmatuid kasutamisvõimalusi pakkuva õppemängu – Mängukooli tähetaskud.
Mängukooli tähetaskud on lugemiseks ja kirjutamiseks vajalikke eeloskusi arendav loominguline õppemäng lastele vanuses 4 -7 eluaastast. Õppemängu saab mängida nii kodus kui lasteaia-, päevahoiu-, mängukooli- või eelkooli rühmades koos juhendaja või õpetajaga.
Õppemäng on valminud eelkooli õpetajate ja õpilaste abiga õppetegevuse käigus ning arvestab koolieelse lasteasutuse riiklikku õppekava.
Õppemäng koosneb kolmest erinevast etapist ja sobib ideaalselt aabitsa ja/või töövihikuga kavandatud tegevustesse mängulisuse lisamiseks. Esmalt õpib laps selgeks tähed ja häälikud, seejärel tunneb laps ära sõna alguses või lõpus oleva hääliku ja lõpuks hakkab laps ilma abistava pildita ise sõnu kokku lugema.
I etapp – tähekaardid (4-6 a. lapsed)– juhendaja paneb riidest koti sisse kaardikomplekti, mille peal on täht ja pilt. Laps(ed) hakkavad kordamööda võtma kotikesest kaarte ja koos juhendajaga kaardil olevaid tähti häälima. Abiks tähe ja hääliku mõistmisel on kaardile lisatud pilt, mis algab kaardil oleva tähega. Laps häälib nii tähte kui sõna pildil ja otsib tähevaibal ülesse sama tähega tähetasku. Laps paneb kaardi taskusse e. „tähe koju.
II etapp – pildikaardid (5-7 a. lapsed) – juhendaja paneb riidest koti sisse kaardikomplekti, mille peal on ainult pilt. Laps(ed) hakkavad kordamööda võtma kotikesest kaarte ja koos juhendajaga kaardil oleva pildi järgi sõnu häälima. Laps peab tundma ära sõna alguses oleva hääliku ja leidma õige tähega tasku, kuhu pilt algustähe järgi sisse sobib. Mängu võib mängida ka pööratud kujul, laps peab sõna lõpus oleva hääliku ära tundma ja pildi selle hääliku järgi õigesse tähetaskusse pistma. Valesid vastuseid ei ole – iga laps võib tõlgendada pildidl olevat tegelast või eset omamoodi (ülane = lill = taim jne.). Oluline on sõna häälimine ning üksikute häälikute äratundmine sõna alguses/lõpus.
III etapp – sõnakaardid (6-7a. lapsed) – juhendaja paneb riidest koti sisse kaardikomplekti, mille peal on ainult sõnad. Laps(ed) hakkavad kordamööda võtma kotikesest kaarte ja kaardil olevaid sõnu häälima. Lisaks sellele, et laps peab taaskord leidma üles õige tähetasku, kuhu loetud sõna algustähe järgi sisse sobib, peab laps ka antud sõnaga moodustama lause. Hea on alustada 3-sõnaliste lausetega ning aja möödudes paluda lapsel järjest pikemaid lauseid moodustada.
Miks see mäng lastele ja lapsevanematele/juhendajatele eriti meeldib?
- sest lapsel on koti seest alati väga põnev asju otsida ja neid taskutesse pista;
- sest see mäng ei lõpe kunagi otsa, lapsed saavad koos juhendajaga ise kõikidesse kategooriatesse kuuluvaid kaarte juurde meisterdada, arendades seejuures käelist tegevust ning loomingulisust. Mäng jätkub omavalmistatud kaartidega!
- sest juhendaja saab Mängukooli tähetaskuid oma erinevatesse õppetegevustesse integreerida ning omalt poolt uusi tähe- ja sõnamänge lõpmatuseni juurde mõelda.